Een nieuwe naam en een nieuwe identiteit
In 2007 ben ik door Artoteek Den Haag en Artbank gevraagd de nieuwe identiteit te ontwerpen. De Artoteek Den Haag en Artbank vonden dat hun naam niet langer de lading dekte en wilde graag naar buiten treden als een bedrijf. Naast het uitlenen van kunst waren ze inmiddels een platform geworden voor exposities, educatieve en andere projecten.
Heden werd de nieuwe naam...
Heden staat voor een podium voor hedendaagse kunst, voor kunstenaars, voor educatieve projecten, voor projecten in het binnen- en buitenland en voor kunstuitleen. Voor mij was het geen moeilijke keuze om Heden ook letterlijk voor alle activiteiten van Heden te plaatsen. Hierdoor is de identiteit aanwezig, maar altijd als onderdeel van het onderwerp. Het logo kondigt aan (bijv Heden Marcel van Eeden) De inhoud word weergegeven in een krantenletter. Hiermee wordt de tijdelijkheid, inhoud en de dynamiek van het programma visueel versterkt.
Voor de lancering maakten we ook een aantal uitingen als: een festivalkrant, flyer, advertenties, vlaggen en het ontwerp voor de stand voor de kunstbeurs Arti’07. Verder benaderden we een bedrijf in Indonesië voor het maken van een tas. Dit was het cadeau dat verwees naar het lanceringsthema ‘Heden verzamelen’. De lancering vond plaats op 2/3/4 november 2007.
De permanente uitingen die de identiteit van Heden uitdragen zijn: stationary (briefpapier, enveloppen, visitekaartjes), magazine, banieren, compliments card, tape, raambelettering, autobelettering, informatiekaartjes, informatiefolder, inschrijfformulier,prijslijst en cadeaubon. De website is in samenwerking met Heden en Interactife Affairs tot stand gekomen. www.heden.nl
colofon